Lakierowanie zderzaków w Toyota Corolla E11 FL
Data: 23-08-2009
Chciałem mieć zderzaki w kolorze nadwozia. Dodatkowym wyzwaniem było aby zrobić to samodzielnie. Na razie na materiały wydałem około 400 zł. Kupilem 1L klaru APP z rozcieńczalnikiem i utwarczaczem - 130zł, Baza metalic 120 zł -0,6L, podkład akrylowy 2K 1L - 33PLN, Grunt na plastik 25 PLN oraz inne dodatkiZdjęcie zderzaka przedniego jest proste i zajmuje około 15 min. Przygotowanie zderzaka do położenia gruntu (mycie, przemywanie zmywaczem silikonu, matowanie, przemywanie zmywaczem silikonu) to co najmniej godzina.
Malowanie podkładem zajęło kolejną godzinę. Pierwsza sesja która skończyła się na etapie zderzak pomalowany podkładem trwała około 4h... Potem szlifowanie zderzaka kolejne 3h
Nie dziwię się, że blacharze/lakiernicy biorą dużo kasy za lakierowanie zderzaków (np 1000PLN za 2). Wydałem na materiały (łącznie z kombinezonami i innymi dodatkami) 400zł, a pracy już poświęciłem z 6-7 godzin. Jestem w połowie pierwszego zderzaka.
Autor galerii: Arbiter
Toyota Corolla E11 - lakierowane zderzaki i przyciemniane szyby, alufelgi. Wygląda ładnie. Takie lakierowane zderzaki chcę mieć u siebie * Toyota Corolla E11 lakierowane zderzaki |
Corolla E11 - lakierowane zderzaki, listwy boczne, lusterka i klamki * lakierowane zderzaki listwy boczne lusterka i klamki |
Zderzaki sÄ… prawdopodobnie fabrycznie lakierowane * Lakierowane zderzaki |
|||
Pistolet którym dysponuję - dysza prawdopodobnie 1,5mm * Pistolet do lakierowania |
Pistolet pochodzi z chińskiego zestawu kilku narzędzi do sprężarki. Zestaw w cenie około 50zł * Chiński pistolet do lakierowania |
Zderzaki u mnie sÄ… czarne, fabrycznie nie lakierowane * Zderzaki w Corolli E11FL VVTI |
|||
Zderzak tylny Toyota Corolla E11FL VVTI. Spoiler jest opcjonalnym wyposażeniem Toyoty * Zderzak tylny Toyota Corolla E11FL VVTI |
Przed lakierowaniem należy zderzak zdjąć. W przypadku przedniego zderzaka po zdjęciu grilla (3 śrubki) kolejnym etapem jest odkręcenie/rozłączenie kołków ... * Jak zdjąć zderzak Corolla E11 VVTI |
Wkręty należy wykręcać ostrożnie (aby nie zniszczyć łba), można od dołu pomóc palcem ściskając spinkę * Mocowanie zderzaka |
|||
Po wyjęciu zaślepek halogenów widoczna jest śruba M10 którą trzeba wykręcić * Zaślepki halogenów Corolla E11 FL |
Demontujemy spinkę/zatrzask aby odchylić następnie wewnętrzne nadkole * Spinka zderzaka przedniego |
Odchylamy nadkole i uzyskujemy dostęp do śruby zaznaczonej na górze strzałką. Śrubę wykręcamy kluczem nasadowym M10. Na dole śrubę również wykręcamy ... * Instrukcja demontażu zderzaka Corolla E11 |
|||
Po wykręceniu dolnej śruby wyciągamy plastikowy kołek mocowany do wspornika. Jest mocowany na zatrzask, trzeba ścisnąć jego krawędzie * Zatrzask zderzaka |
Strzałki wskazują punkty mocowania zderzaka * Demontaż zderzaka toyota Corolla E11 VVTI FL |
Zdjęcie zderzaka zajmuje w sumie około 10-15 min * Zdjęcie zderzaka w 15 minut |
|||
Po zdjęciu zderzaka widać fabryczne wiązki do reflektorów przeciwmgielnych nawet w wersjach które nie miały halogenów * Jak podłączyć halogeny w Corolli |
Zderzak myjemy karcherem, spłukujemy piasek * Przed lakierowaniem zderzak umyć |
Następnie gorącą wodą z ludwikiem i ściereczką myjemy dokładnie * Umyć zderzak gorącą wodą z ludwikiem |
|||
Corolla bez przedniego zderzaka. Widoczny pas przedni i wzmocnienia * Corolla bez przedniego zderzaka |
Zderzak matowimy włókniną czerwoną (drobnoziarnista) * Przygotowanie zderzaka przed lakierowaniem |
Włóknina czerwona APP * Włóknina ścierna czerwona APP |
|||
Zderzak zmatowiony. Starałem się zmatowić dokładnie, zajęło to około 20 min * Zderzak zmatowiony |
Grunt na plastik znany też pod nazwą primer plastic lub podkład zwiększający przyczepność. APP 1K-Kunsthoff Primer Spray. KOsztuje 25 zł * Grunt na plastik |
Niestety popełniłem błąd i położyłem dwie warstwy primera na plastik. Powinna być tylko jedna * Primer plastic |
|||
Pokrywanie podkładem rozpocząłem od krawędzi i zakamarków * Malowanie pistoletem podkład 2K |
Pistolet trzeba prowadzić prostopadle do malowanej powierzchni. Udawało mi się to lepiej lub gorzej ze wskazaniem na gorzej * Malowanie pistoletem howto dyi |
Po położeniu trzech warstw niestety uzyskałem zamiast gładkiej powierzchni chropowaty baranek. Prawdopodobna przyczyna to zbyt gęsty, nierozcieńczony podkład. ... * Baranek na zderzaku |
|||
Malowanie podkładem zakończone * Podkład akrylowy na zderzak |
Kubek lakierniczy jest chyba jednorazowy. Kosztuje niewiele bo niecałe 2 zł. Podkład kupiłem w mieszalni razem z bazą, to podkład akrylowy 2K. Nie jest firmowy, ... * Rozrabianie podkłądu w kubku lakierniczym |
Powierzchnia zderzaka ze strukturą. A podkład miał mi tą strukturę pokryć:) * Zderzak ze strukturą |
|||
Baranek * Baranek |
Zderzak polakierowany podkładem akrylowym * Podkład akrylowy dwuskładnikowy |
Kontrola krawędzi * Krawędzie zderzaka |
|||
Dzień drugi. Po odczekaniu kilkunastu godzin na wyschnięcie zderzaka należy go zeszlifować. Tutaj wykorzystałem czarny spraj matowy jako kontrast. Na szybko ... * Spray marker przed szlifowaniem |
Szlifowanie szlifierką oscylacyjną. Szlifowanie jednego zderzaka zajęło mi 2,5h. Papier 320. Katastrofa, cóż za nudna i frustrująca praca * Szlifowanie podkładu szlifierką oscylacyjną |
Po 2,5h zderzak wygląda tak. Udało się zeszlifować baranek i jest gładki jak lustro. * Zderzak gładki |
|||
Powierzchnia jest gładka i śliska. Szlifowałem papierem wodnym z wodą (poszło ze 3l) * Gładka powierzchnia zderzaka po szlifowaniu |
Troche kontrastu zostało... * Kontrast przed szlifowaniem |
Jak postąpić z takimi przetarciami do plastiku? * Przetarcia do plastiku po szlifowaniu |
|||
Zdjêcie 40 |
Zdjêcie 41 |
Zdjêcie 42 * |
|||
Corolla E11 FL 2000 lakierowane zderzaki, maska po polerce mechanicznej Farecla G3 * Maska po polerce Farecla G3 |
Efekt końcowy - lakierowany zderzak * Polakierowany zderzak przedni |
Polakierowany zderzak tylny Toyota Corolla E11 FL * Polakierowany zderzak tylny |
Zobacz równie¼:
- Spryskiwacze mgłowe - zmiana zwykłych dysz na takie które dobrze spryskują szybę
- Polerowanie czarnego samochodu- Toyota Corolla VVTI 1.4 2000 r. Farecla G3
- Czyszczenie hamulców, regulacja szczęk hamulcowych, ścinanie rantów w bębnach, Toyota Corolla E11 FL 2000r.
- Montaż podgrzewanych lusterek - elektrycznie podgrzewane maty
- Elektryczne szyby z allegro do Toyota Corolla E11 FL instrukcja montażu DYI
- Polerowanie czarnego samochodu pastÄ… polerskÄ… Farecla G3. Odnowienie lakieru instrukcja DIY
- Antena CB Sunker CB2 - tania i dobra antena za 20 zł
- Corolla czyszczenie przepływomierza
- Corolla jakie największe opony
- Corolla 1.4 VVTI hatchback
- Corolla 1.6 VVTI MR 2000 3d, hatchback 3ZZ-FE made in Japan
- Toyota Corolla VVTI 1.4 4ZZ-AE 97KM MR 2000
- Toyota Yaris Crash Test ****
- Toyota Yaris dachowanie
- Toyota Corolla 1.3 XL 1990
23-08-2009
-
Johnny 2010-09-28 20:05:55.422569
Fajny artykuł. Z tymi przetarciami... to chyba nie wolno dopuszczac do takich sytuacji, że podkład jest przetarty do plaskiku. W przeciwnym wypadku należało by położyć warstwy od nowa. Matowanie szlifierka jest frustrujące- lepiej to robić ręcznie. Pozdro. wrona12@wp.pl
Dodaj swój komentarz
Dodaj swoj± opiniê: