Lakierowanie zderzaków w Toyota Corolla E11 FL

Data: 23-08-2009
Chciałem mieć zderzaki w kolorze nadwozia. Dodatkowym wyzwaniem było aby zrobić to samodzielnie. Na razie na materiały wydałem około 400 zł. Kupilem 1L klaru APP z rozcieńczalnikiem i utwarczaczem - 130zł, Baza metalic 120 zł -0,6L, podkład akrylowy 2K 1L - 33PLN, Grunt na plastik 25 PLN oraz inne dodatki
Zdjęcie zderzaka przedniego jest proste i zajmuje około 15 min. Przygotowanie zderzaka do położenia gruntu (mycie, przemywanie zmywaczem silikonu, matowanie, przemywanie zmywaczem silikonu) to co najmniej godzina.

Malowanie podkładem zajęło kolejną godzinę. Pierwsza sesja która skończyła się na etapie zderzak pomalowany podkładem trwała około 4h... Potem szlifowanie zderzaka kolejne 3h

Nie dziwię się, że blacharze/lakiernicy biorą dużo kasy za lakierowanie zderzaków (np 1000PLN za 2). Wydałem na materiały (łącznie z kombinezonami i innymi dodatkami) 400zł, a pracy już poświęciłem z 6-7 godzin. Jestem w połowie pierwszego zderzaka.
Autor galerii: Arbiter

Toyota Corolla E11 - lakierowane zderzaki i przyciemniane szyby, alufelgi. Wygląda ładnie. Takie lakierowane zderzaki chcę mieć u siebie *
Toyota Corolla E11 lakierowane zderzaki

Corolla E11 - lakierowane zderzaki, listwy boczne, lusterka i klamki *
lakierowane zderzaki listwy boczne lusterka i klamki

Zderzaki są prawdopodobnie fabrycznie lakierowane *
Lakierowane zderzaki

Pistolet którym dysponuję - dysza prawdopodobnie 1,5mm *
Pistolet do lakierowania

Pistolet pochodzi z chińskiego zestawu kilku narzędzi do sprężarki. Zestaw w cenie około 50zł *
Chiński pistolet do lakierowania

Zderzaki u mnie są czarne, fabrycznie nie lakierowane *
Zderzaki w Corolli E11FL VVTI

Zderzak tylny Toyota Corolla E11FL VVTI. Spoiler jest opcjonalnym wyposażeniem Toyoty *
Zderzak tylny Toyota Corolla E11FL VVTI

Przed lakierowaniem należy zderzak zdjąć. W przypadku przedniego zderzaka po zdjęciu grilla (3 śrubki) kolejnym etapem jest odkręcenie/rozłączenie kołków ... *
Jak zdjąć zderzak Corolla E11 VVTI

Wkręty należy wykręcać ostrożnie (aby nie zniszczyć łba), można od dołu pomóc palcem ściskając spinkę *
Mocowanie zderzaka

Po wyjęciu zaślepek halogenów widoczna jest śruba M10 którą trzeba wykręcić *
Zaślepki halogenów Corolla E11 FL

Demontujemy spinkę/zatrzask aby odchylić następnie wewnętrzne nadkole *
Spinka zderzaka przedniego

Odchylamy nadkole i uzyskujemy dostęp do śruby zaznaczonej na górze strzałką. Śrubę wykręcamy kluczem nasadowym M10. Na dole śrubę również wykręcamy ... *
Instrukcja demontażu zderzaka Corolla E11

Po wykręceniu dolnej śruby wyciągamy plastikowy kołek mocowany do wspornika. Jest mocowany na zatrzask, trzeba ścisnąć jego krawędzie *
Zatrzask zderzaka

Strzałki wskazują punkty mocowania zderzaka *
Demontaż zderzaka toyota Corolla E11 VVTI FL

Zdjęcie zderzaka zajmuje w sumie około 10-15 min *
Zdjęcie zderzaka w 15 minut

Po zdjęciu zderzaka widać fabryczne wiązki do reflektorów przeciwmgielnych nawet w wersjach które nie miały halogenów *
Jak podłączyć halogeny w Corolli

Zderzak myjemy karcherem, spłukujemy piasek *
Przed lakierowaniem zderzak umyć

Następnie gorącą wodą z ludwikiem i ściereczką myjemy dokładnie *
Umyć zderzak gorącą wodą z ludwikiem

Corolla bez przedniego zderzaka. Widoczny pas przedni i wzmocnienia *
Corolla bez przedniego zderzaka

Zderzak matowimy włókniną czerwoną (drobnoziarnista) *
Przygotowanie zderzaka przed lakierowaniem

Włóknina czerwona APP *
Włóknina ścierna czerwona APP

Zderzak zmatowiony. Starałem się zmatowić dokładnie, zajęło to około 20 min *
Zderzak zmatowiony

Grunt na plastik znany też pod nazwą primer plastic lub podkład zwiększający przyczepność. APP 1K-Kunsthoff Primer Spray. KOsztuje 25 zł *
Grunt na plastik

Niestety popełniłem błąd i położyłem dwie warstwy primera na plastik. Powinna być tylko jedna *
Primer plastic

Pokrywanie podkładem rozpocząłem od krawędzi i zakamarków *
Malowanie pistoletem podkład 2K

Pistolet trzeba prowadzić prostopadle do malowanej powierzchni. Udawało mi się to lepiej lub gorzej ze wskazaniem na gorzej *
Malowanie pistoletem howto dyi

Po położeniu trzech warstw niestety uzyskałem zamiast gładkiej powierzchni chropowaty baranek. Prawdopodobna przyczyna to zbyt gęsty, nierozcieńczony podkład. ... *
Baranek na zderzaku

Malowanie podkładem zakończone *
Podkład akrylowy na zderzak

Kubek lakierniczy jest chyba jednorazowy. Kosztuje niewiele bo niecałe 2 zł. Podkład kupiłem w mieszalni razem z bazą, to podkład akrylowy 2K. Nie jest firmowy, ... *
Rozrabianie podkłądu w kubku lakierniczym

Powierzchnia zderzaka ze strukturą. A podkład miał mi tą strukturę pokryć:) *
Zderzak ze strukturą

Baranek *
Baranek

Zderzak polakierowany podkładem akrylowym *
Podkład akrylowy dwuskładnikowy

Kontrola krawędzi *
Krawędzie zderzaka

Dzień drugi. Po odczekaniu kilkunastu godzin na wyschnięcie zderzaka należy go zeszlifować. Tutaj wykorzystałem czarny spraj matowy jako kontrast. Na szybko ... *
Spray marker przed szlifowaniem

Szlifowanie szlifierką oscylacyjną. Szlifowanie jednego zderzaka zajęło mi 2,5h. Papier 320. Katastrofa, cóż za nudna i frustrująca praca *
Szlifowanie podkładu szlifierką oscylacyjną

Po 2,5h zderzak wygląda tak. Udało się zeszlifować baranek i jest gładki jak lustro. *
Zderzak gładki

Powierzchnia jest gładka i śliska. Szlifowałem papierem wodnym z wodą (poszło ze 3l) *
Gładka powierzchnia zderzaka po szlifowaniu

Troche kontrastu zostało... *
Kontrast przed szlifowaniem

Jak postąpić z takimi przetarciami do plastiku? *
Przetarcia do plastiku po szlifowaniu

Zdjcie 40

Zdjcie 41

Zdjcie 42 *

Corolla E11 FL 2000 lakierowane zderzaki, maska po polerce mechanicznej Farecla G3 *
Maska po polerce Farecla G3

Efekt końcowy - lakierowany zderzak *
Polakierowany zderzak przedni

Polakierowany zderzak tylny Toyota Corolla E11 FL *
Polakierowany zderzak tylny

Zobacz rwnie:

23-08-2009

Komentarze
  • Johnny 2010-09-28 20:05:55.422569
    Fajny artykuł. Z tymi przetarciami... to chyba nie wolno dopuszczac do takich sytuacji, że podkład jest przetarty do plaskiku. W przeciwnym wypadku należało by położyć warstwy od nowa. Matowanie szlifierka jest frustrujące- lepiej to robić ręcznie. Pozdro. wrona12@wp.pl
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini:

Nick:

Tre:

Przeszukaj serwis