Polerowanie czarnego samochodu pastą polerską Farecla G3. Odnowienie lakieru instrukcja DIY
Data: 07-10-2009
Toyota Corolla z 2000 roku z oryginalnym lakierem była już prawie całkiem matowa. Zdecydowałem się odświeżyć lakier poprzez polerowanie. Zaopatrzyłem się w chińską polerkę Falcon o mocy 2150W (130zł), 2 gąbki - twardą (białą) i miękką(czarną) - koszt w sumie 45zł oraz pastę polerską Farecla G3 (25 zł) i autopoliturę Sonax (20 zł).
Początkowo spolerowałem przód auta tj. maskę i błotniki. W 2 godziny można się z tym wyrobić. Zabezpieczałem auto papierem przed pobrudzeniem plastików (podobno Farecla bardzo brudzi i ciężko ją zmyć) i to trochę trwa. Po całej akcji wydaje mi się, że aby wykonać całość szybciej można nic nie zabezpieczać a po prostu pojechać na Karcher po polerowaniu
Aktualizacja (polerowanie drugiej połowy samochodu)
Tym razem nie oklejałem plastików przed polerką, zupełnie nie zwracałem uwagi na zabrudzenia Fareclą. Dysponowałem karcherem na miejscu co pozwalało mi wymyć pastę z plastików i szczelin. Czynności po kolei:
1. Umycie auta Karcherem - 10 min
2. Umycie auta gąbką z płynem, spłukanie karcherem, wytarcie do sucha 25 min
3. Polerowanie polerką na niskich obrotach twardą gąbką (białą) pastą Farecla G3. Ustawiałem obroty na skali około 3 (3/6), bardzo mała ilość wody i bardzo duży docisk tak, że polerka kręciła się bardzo wolno (około 300rpm). Polerowałem cały samochód nie zważając na pozostawiany brud oraz nie wyrabiając całej pasty. Po czynności całe auto i lakier były w resztkach Farecli - całość 60 min
4. Wyczyszczenie karcherem, wymycie Farecli z plastików i z lakieru: 10min
5. Zmiana gąbki na miękką (czarną), polerowanie na wysokich obrotach, z dużą ilością wody. Obroty około połowa obrotów maksymalnych polerki. Chlapało, ale nie przeszkadzało mi to.Spolerowałem cały samochód nie zwracając uwagi na wyrobienie pasty. Całość - 30min
6. Umycie karcherem całości, wysuszenie: 20 min
7. Nałożenie politury (Sonax Auto politura) ręcznikami papierowymi (kuchennymi), wtarcie i wytarcie do sucha ściereczką z mikrofibry: 30 min. Gotowe:)
Autor galerii: Arbiter
Lakier przed polerowaniem był zmatowiały oraz pełen drobnych i grubszych rys. Lakier ze zdjęcia - fabryczny metalic Toyota Corolla 9 lat * Rysy na lakierze zdjęcie |
Zmatowiały i porysowany lakier * Zmatowiały lakier |
Lakier mimo, że metalic i czarny, nie miał wyrazistości, ani czerni ani metallica * Porysowany lakier |
Przygotowanie auta do polerowania Farecla. Warto zakryć wszystkie plastiki, bo Farecla może być trudna do wyczyszczenia po wyschnięciu * Przygotowanie do polerowania Farecla |
Po dokładnym umyciu auta wodą z dowolnym płynem, wytarłem lakier zmywaczem silikonów, aby zmyć tłuszcze, silikony, smołę etc. Wbrew pozorom wcale dużo ... * Zmywacz silikonów |
Lakier po dokładnym umyciu - dużo rys i mat * Lakier nadaje się do polerowania |
Narzędzia do polerowania. Polerka 2000W (uwaga, nie kupować polerek o mocy 150W bo do niczego się nie nadają oprócz polerowania paznokci), biała gąbka Farecla ... * Polerka elektryczna |
Pasta G3 to pasta do pierwszego polerowania (gradacja G3). Ale tak naprawde można tą pastą wypolerować od początku do końca. Na obrazku krótka instrukcja ... * Instrukcja polerowania |
Pasta Farecla G3 jest pastą na mokro. Zaczynamy od delikatnego skropienia spryskiwaczem elementu, nałozenia pasty i spryskania gąbki na polerce * Jak polerować samochód |
Pierwsze polerowanie robimy na niskich obrotach (tzn około 400/min). Z tego powodu ważna jest mocna polerka, bo nawet narzędzie 2150W wysterowane na niskie obroty ... * Polerowanie samochodu |
Jest to dość ciężka praca, pasta chlapie, trzeba mocno dociskać. Wstępne polerowanie elementu zajmuje około 5-10 min. Trzeba też czasami dopryskiwać wody ... * Polerowanie auta instrukcja |
Polerując jeden element, ochlapujemy drugi. Przy polerowaniu na mokro pastą Farecla niestety tego nie unikniemy. Naczytałem się dużo na forach o tym, że Farecla ... * Farecla G3 brudne polerowanie |
Po pierwszej polerce, twardą gąbką na małych obrotach mamy hologramy widoczne na zdjęciu. Są to tysiące kółeczek, widoczne w słońcu, mieniące się w ... * Hologramy po polerowaniu |
Przy okazji Farecla G3 możemy wyczyścić zmatowiałe plastiki (lepiej to zrobić ręcznie) * Polerowanie plastikowych lamp |
Drugi etap polerowania to polerowanie na wyższych obrotach (około 1500-2000rpm) z zastosowaniem miękkiej gąbki (czarnej), większej ilości wody i z mniejszym ... * Farecla G3 jak polerować |
Prawy kierunkowskaz po spolerowaniu * Polerowanie lamp |
Po pierwszej sesji polerowania. Szybę zabezpieczyłem papierem:) * Polerka lakieru |
Miękka gąbka czarna do polerowania wykańczającego. Tutaj akurat gąbka firmy APP D150 do drugiego etapu polerowania. Ta gąbka jest miękka, w porównaniu do ... * Gąbka Farecla G-Mop miękka |
Początkowo rozprowadzamy pastę po elemencie gąbką na niskich obrotach ze sporą ilością wody i na wysokich obrotach dużymi ruchami wykańczamy polerowanie. ... * Polerowanie wykańczające |
Po 2 polerowaniach efekt jest już prawie gotowy. Polerowanie z dużą ilością wody i na wysokich obrotach pozwala na uzyskanie połysku bez konieczności czyszczenia ... * Samochód po polerowaniu |
Polerując spojler trzeba uważać aby nie przypalić lakieru (bo spoiler jest plastikowy i gorzej odprowadza ciepło) * Spojler |
Trzeci etap to położenie politury. Farecla zaleca polerowanie po paście Farecla G3 kolejną o gradacji G10. Ja zastosowałem politurę Sonax Auto politura w ... * Politura Sonax Auto politura |
Politurę nanosimy szmatką na element, po czym dosyć szybko zaczynamy ręczne wcieranie/polerowanie ściereczką polerską z mikrofibry * Jak nałożyć politurę na samochód |
Ściereczką polerujemy ręcznie, jest to już lekka praca bo lakier jest śliski. Wytarcie maski zajmuje około 4 min/ * Politura i ściereczka z mikrofibry |
Połowa pracy za mną. Na razie na zdjęciu spolerowana jest maska i przednie błotniki. Drzwi są jeszcze matowe, widać różnicę * Odnowiony lakier samochodu |
Dach po spolerowaniu * Dach samochodu po polerce |
Lakier po polerowaniu i położeniu politury - inaczej w ogóle się układa woda. Jest śliski * Politura na lakier |
Lakier nabrał koloru i wyrazistości * Lakier spolerowany |
Efekt ostateczny tj polerka twardą gąbką, miękką i po położeniu politury. Przy okazji zaopatrzyłem się w felgi aluminiowe Dezent F 14" * Auto po polerce |
Polerowanie samochodu - efekt ostateczny * Polerowanie samochodu |
Spoiler na tylnej klapie. Jest to sylwetka z roku 1997 więc już 13 lat * Corolla E11 FL |
Spolerowałem też tylne lampy. Początkowo wyczyściłem je papierem ściernym 2000 na mokro, a potem fareclą na polerce. Jest ok! * Polerowanie lamp |
Zderzak polakierowany niedawno w ramach udoskonalania (był z czarnego plastiku) * Lakierowanie zderzaka |
Corolla ma dokładnie 10 lat a lakier wygląda jak nowy * Lakier po 10 latach |
Toyota Corolla Liftback. * Toyota Corolla Liftback |
Efekt ostateczny - Corolla po spolerowaniu. Wydaje mi się, że udało się uniknąć hologramów, czysty lakier:) * Spolerowany lakier w samochodzie |
Efekt polerowania * Efekt polerowania |
Jak odnowić lakier - poprzez polerowanie. Jednak warto wiedzieć, że polerowanie polega na ścinaniu pewnej warstwy lakieru, więc nie można tego robić zbyt często * Jak odnowić lakier |
Auto po polerce * Auto po polerce |
Reflektory po liftingu, HB3 + HB4 * HB3 HB4 |
Zobacz rwnie:
- Spryskiwacze mgłowe - zmiana zwykłych dysz na takie które dobrze spryskują szybę
- Polerowanie czarnego samochodu- Toyota Corolla VVTI 1.4 2000 r. Farecla G3
- Czyszczenie hamulców, regulacja szczęk hamulcowych, ścinanie rantów w bębnach, Toyota Corolla E11 FL 2000r.
- Montaż podgrzewanych lusterek - elektrycznie podgrzewane maty
- Elektryczne szyby z allegro do Toyota Corolla E11 FL instrukcja montażu DYI
- Lakierowanie zderzaków w Toyota Corolla E11 FL
- Antena CB Sunker CB2 - tania i dobra antena za 20 zł
- Corolla czyszczenie przepływomierza
- Corolla jakie największe opony
- Corolla 1.4 VVTI hatchback
- Corolla 1.6 VVTI MR 2000 3d, hatchback 3ZZ-FE made in Japan
- Toyota Corolla VVTI 1.4 4ZZ-AE 97KM MR 2000
- Toyota Yaris Crash Test ****
- Toyota Yaris dachowanie
- Toyota Corolla 1.3 XL 1990
07-10-2009
-
Tomek210 2009-10-20 01:56:12.529894
Zdecydowanie zabezpieczać plastiki i gumy. W naszym MB190 pół roku po polerce u lakiernika nadal wszystko białe i za bardzo to zejść nie chce... -
marecki 2009-10-23 22:32:48.225605
faq rewelacyjne, duże brawa za opis i efekt ! -
saitek 2009-10-27 11:12:50.611048
Bardzo fajny opis, długo czegoś takiego szukałem, teraz już tylko pozostało kupić co trzeba i do roboty. -
spidy 2009-11-27 19:06:12.208621
Dziękuje za opis bardzo mi pomogłeś stary dzieki tobie śpie spokojnie. Jestem twoim dłużnikiem :) -
Gary 2009-11-29 19:53:55.544742
Dziekuje wielce wszystko na tacy pozadnie wykonana robota -
Tom 2010-01-17 10:44:28.736131
Czy po kolejnych etapach jakoś wycierałeś lakier? -
Adam 2010-01-17 12:15:09.92605
Robiłem tak jak tu w opisie, czasami czyściłem dodatkowo, ale po polerowaniu gąbka powinno być czyste -
rafał 2010-02-04 22:55:52.638966
Osobiscie maskuje tylko podszybie.Przy odrobinie chęci mozna ładnie domyc plastiki(gąbeczka).Polecam pomaranczową gąbke z firmy APP.Trzeba uwazac na ranty aby nie poprzecierac bo o to nie trudno.No i oczywiscie trzeba czynnosc powtorzyc ze 3 razy.aa wykonczenie to robta czym chceta,ja proponuje paste p7 :D -
klakiernik.pl 2010-02-23 18:34:42.966685
sporo przepłaciłeś za ta pastę nie wiedziałeś o sklepie klakiernik.pl.
Nie przejmuj sie napewno będziesz jeszcze kiedyś coś polerować. Pasta G3 20,74 brutto Warto sprawdzić. Gąbki również nie zaszkodzi kopić taniej -
pürzystojnika 2010-09-08 21:24:59.805155
poleruje rocznie od 1000siäca aut .Najwaznieszym 1 powodem do dobego polerowania auta jest jego dobre umycie iodluszczenia lakieru miedzy po smole zywicy i innych chemicznych srodköw na lakierze jezeli chcemy polerowac serby samochöd niezaleznej marki auta chodzi o bask lakieru nie marki auta ,na srebym lakierze nikedy wystepujä rdzawe korpki .mozna je likwidowac tak jakby< plastelinä sä to dwa rodzaje plasteliny zölta to matowania alkieru i niebieska to zniwelownia rdzawych korpek smoly .jezeli takiej plasteliny knietty ieamy mozemy spröbowac drobnym papierkiem sciermy wodynm od 2,5 tys. do 3.tys. ierobic pristych röchöw paieriem sciermy lecz, okrägle co pozwoli nam zlikwiudowac rdze z lakieru a nie zeszlifowac lakieru ze samochodu .
po wykonaniu tych prac .zabierym sie zabieramy sie za zabeziecznie czesci plastychowych na naszym aucie czyli najtaniszy sposöb mozna wziäsc zwykly olej jadlny .trzeba najpierw ubrac rekawiczki zeby nemiec tlustych räk co by wam polerka nie spierdolila gdy bedziecie polerowac ...dlaczego robimy tluszczem plastyki bo to najproszczy i najszybszy sopsöb ochronic plastyk a podrugie zadna polerska pasta nietrzyma tluszych rzeczy a po wypolerowaniu auta mozna zwykä szamtkä przetrzeci szamtä pözniej plastyki i bedzei okey -
przystojniak 2010-09-08 21:41:51.208418
gdy polerujemy auto spotykamy sie na grube rysy na naszym samochodzie mozna je spolerowac nie niszczäc lakieru lekko papierkiem siecirnym lub normalnie przepalic takä ryse polerkä na danym aucie przy tym urzywajä dosc duzo ilosc wody oborty 1500/min do 2000/minbo jak wiadomo powierznia polerowana na samochodzie dostaje wysokä temperatue i mozna zbyt szybko przepalic lakier co nie widac golym okirém jezeli sie nie znamy ale po przepaleniu lakieru na danym aucielub elemencie niebedzei miala tej duzej wartosci i ochrony i po zimie lub dluzszym okersie bedä wychodzi nam pecherzyki powietrza i bedzei ten element nam nadal sie tylkko do lakierowania . po wypolerowaniu auta jak wiecie calkowice nawet szamtä niebieskä specialnä do odpolerowania.biere kerchera i plucze caly samochöd wodä dlaczego poniewaz paska polskka i kurz z niej zawsze gdzeis wejä w jakis zakamrek a to ulatwi szybkä i sprawnä prace i iwszykim stnaie pozbyc sie brudu polerskiego .gdy auto jest mokre i zeby sie nam nie niudzilo dodaj jeszcze waksu na mokro i i ten waks wraz z wodä wcieram go do lakieru i przeco wyciram wode .radze robic taki zabieg w cieniu pod wiatä nie na samamysloncu krople wody i slonce to taksamo jak szklana luba i slonce co prawda woda wyparowuje ale pozostajä suche kropki na lakierze co przez to wydluza nam sie praca ..a co do szby wypolerownaia jak poleruje auto to przyokazji jade po szybach jak mi sie chce lub ochote .lecz
najpostszy sposöb na na wypolerowanie szyby to miec trzeba niebieskie szmatki do operowania jednä mokrä i sluchä scierke kuchenä mokä sierkä wycieramy brudnä szybe a zwykloä sicekä wycieramy zmoczonä szybeaz do poly<sku .przynajmniej w normalnym samochodzie zwyklym kombi wszytkie wymycie szyb od srodak i zewnätrz zajmuje od 15 min. do 30mni. -
przystojniak 2010-09-08 21:44:35.730511
acha jezeli opolerowaliscym polowe samochodu jednä szamtkä to zmnie jä i wez czytä i cieplä wode to ci ulatwi prace i szybicej wkonasz prace bo jezeli bedzeisz uzywal jedenj tej samej szmatki na ciemynch kolorach miedzy innymi czarny granatowy zielony niebieski niebedzeisz sieral polotury lecz bedzeisz rozmzywal daje tä politure po samochodzie -
przystojniak 2010-09-08 21:47:41.618754
cale wyczyczenia auta dobrze zajebanego po psie i palasczu zajnue sredno dobrze pracujä cego pracowniak wynosi od 7 do 13 godzi i to tez zalezy w jakim stopniu zabrudzone auto i w jakim stanie jest lakier ...
wierzcie mi bo zajmuje sie juz tym wszytkim 7 lat ...
serdecznie pozdrawiam i ciesze sie ze mogle pomöc
przystojniak -
przystojniak 2010-09-08 21:50:57.749747
polecam pasty firmy KENT oraz pasty polerskie
POLYTOP -
Mateo 2010-09-10 16:58:45.585712
Witam zajmuję się polerowaniem samochodów już ponad dwa lata mam za sobą wypolerowanych ponad 50 aut. I przyznam że ktoś kto zaczyna dopiero wchodzić w temat i chce to zrobić sam nie spodziewa się ile to pracy oraz kosztów aby mieć PROFESJONALNIE zrobiony samochód koszt zakupu przeciętnej polerki + gąbki + pasty polerskie mleczka to ponad 300zł nie mówiąc już o co najmniej 8 godzinnej pracy która do najlżejszych nie należy . Poza tym istnieje zagrożenie spalenia lakiery przy zbyt wysokich obrotach lub spolerowanie lakieru do warstwy podkładu. Nie chce zniechęcać tych którzy za wszelka cenę chcą to zrobić samemu jednak chce pokazać że nie jest to takie proste jak mogło by się wydawać. Koszt w większych zakładach to ponad 400 do nawet 1000zł zależy od stanu auta tak jak kolega wyżej napisał mniejsze zakłady takie jak my nie posiadają wygórowanych stawek. U nas koszt podstawowy to 250 do max 300, 350zł wszystko zależy od wielkości auta, stanu lakieru oraz koloru czarny chociaż piękny kolor paskudnie się poleruję ponieważ wymaga dużo więcej pracy niż np. kolor czerwony. Mieścimy się niedaleko gdańska a wiec wszystkie osoby z Tczewa Pruszcza Gdańskiego Gdańska które chciałyby odświeżyć swój lakier usunąć rysy zapraszamy do nas -
maly_3000@tlen.pl 2010-10-14 12:56:50.347081
dzięki za poradę próbowałem polerować ale najwyrażniej nie wiedziałem jak sie do tego zabrać !! POZDRAWIAM!!!! -
WOJCIECH NS 2011-04-04 22:07:53.322525
BARDZO DZIEKUEJ POMOGŁEŚ MI BARDZO DUŻO TEGO SZUKAŁENM -
czeslaw 2011-07-20 18:07:51.594848
Kolega Matego mowi, ze 300zl wystarczy sprzet do ogarniecia auta :)))
Badziewnie metoda garazowa tak !
ale nie profi ! sama polerka to przynajmniej 1200 - 1900zl
Dobry wosk i pare innych rzeczy firmy Swissvax lub Zymol !!! to kolejne 550zl-2000zl za do tego mleczka i pady 3M i przynajmniej jeszcze z 15-20 innych rzeczy daje wynik lekko 4000zl i to jest mniej wiecej zestaw profi
Do Autora a gdzie aktywna piana, gdzie glinkowanie itd. itp.
auto pewnie tez suszysz recznikiem hahahhaha
NAJWAZNIEJSZE JEST ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE LAKIERU PRZED POLERKA
I PUZNIEJ WIDAC EFEKTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Thorgal 2011-09-30 21:15:31.093368
Czesław HAHAHA "Puzniej" po twojej pisowni to później na pewno widać efekty. Na necie nikt cię nie popędza. Możesz spokojnie spojrzeć w słownik i sprawdzić pisownię. Gość odwalił kawał dobrej roboty. Nie każdego stać na profesjonalną polerkę. Jak ktoś ma chwilę czasu, i parę groszy to może sam uzyskać w miarę dobry efekt. Po zdjęciach widać, że praca nie poszła na marne. To nie Mercedes SLK, tylko stara Toyota, a przechodząc koło tego auta na pewno byś na nie spojrzał bo świeci się jak psu jądra :). Pozdrawiam autora. Świetny opis. -
kolokano 2011-09-30 22:22:04.223394
Najlepszy opis jaki znalazłem w necie.Dzieki za to.Jutro zabieram sie za swój samochód,bedę robł to pierwszy raz.Mam obawy ;) ale jak to mówią do odważnych świat należy :)
Pozdrawiam -
faykaa 2011-12-05 21:07:50.23842
re czesław:
nie rób z siebie błazna, polerka 4 tyś pln, -
mcq 2012-01-14 03:19:23.169697
CZESIU!
Skoro profi polerka to min. 2000 to ile wynosi max? 6000?
Zobacz ile kosztuje zwykly czysty wosk karnauba. 50 PLN za 0.5 kg
Svissvax to tylko dla idiotow. -
stefan 2012-03-29 23:45:45.597806
Witam mnie tylko dziwi ze drugi raz jechales pasta g3 miekka gabka z tego co wiem to miekka gabka ok ale pasta powinna byc nabłyszczajaca niepotrzebnie drugi raz g3 jechałes ale to moja opinia pozdro
-
pawelkocemba 2013-03-02 11:13:29.487056
Po 1 nigdy sie nie przyciska gabki! Dlaczego?mozna przepalic lakier,do setna ,nigdy nie przyciskaj gabki bo narobisz chologramow widoczne przy sloncu badz halogenach takich jak sa na stacjach, pollerowanie lakieru jest bardzo zmudna praca i nie trrwa to 2h tylko 1dzien najmniej w zaleznosci od tego w jakim stanie lakier sie znajdoje, po za tym co to za polerka 1pasta?to jest przecierka! Zwykle roskonserwowanie lakieru, a puzniej zabezpieczasz ten lakier jakims szitem! Poczytaj troche na temat lakierow jakie sa itp,ktos potrzebuje pomocy w tej dziedzinie to zapraszam do mnie na maila zajmuje sie Kosmetyka samochodowa od8lat tylko i wylacznie polerowaniem,regeneracja i zabezpieczaniem powlok lakierniczych oraz praniem tapicerek samochodowych kazdego rodzaju. Zostawiam maila pawelkocemba1985@wp.pl. pozdrawiam -
Wicio 2013-07-05 02:37:24.535861
właśnie zaczynam polerowanie BMW 525 rok 2004 pierwszy etap mycie, 2 matowanie papierem na kostce polerskiej, 3 mam wypolerowaną maskę pastą G3 z gąbką twardą (u mnie kolor pomarańczowy )teraz odpoczywam... chętnie pokazałbym efekty poszczególnych kroków ale nie wiem jak umieścić zdjęcia czy też stworzyć taką stronę... a chętnie podzielił bym się wszystkimi informacjami o polerowaniu samochodów... -
Mateusz 2013-09-09 20:41:10.166747
Czy politura pokryje usunie take hologramy? jak na zdjęciu z hologramami na toyocie?
zostały mi one po polerowaniu g3 na szmatce... -
zgred 2016-04-09 14:50:23.295731
ZAWSZE przed polerowaniem auta pokryj wszystkie plastiki czy gumy JAKIMKOLWIEK tłuszczem. Może to być pasta ochronna do gum czy w ostateczności zwykły olej jadalny. Łatwo potem usunąć resztki pasty. Zdejmujemy pióra wycieraczek czy plastikowe (lub gumowe) spryskiwacze do szyb. (jeśli sa na masce) Łatwiej polerować a demontaż spryskiwaczy to zwykle \"sekund pięć\" Jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z fareclą dobrze jest zorganizować sobie jakiś złomowy błotnik czy inny element auta i POTRENOWAĆ. Niewiedza w pracy z pastą G3 może uszkodzić BARDZO POWAŻNIE lakier i wówczas zostaje tylko lakierowanie. Pasta G3 jest bardzo dobra ale i niebezpieczna w niedoświadczonych rękach :) -
Karollo 2016-05-27 12:35:08.139257
Witam . Kolego super sprawa swietna robota . Jestes Gość przez duże G. Dajesz ludziom dobre rady i nadzieje.
A tymi \"ograniczonymi \"to sie nie przejmuj. Pozdrawiam i Dziękuje
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini: